Warto przyjrzeć się różnicom między oponami na jakich jeździmy latem, a tymi używanymi zimą. Przede wszystkim różnica dotyczy tu mieszanki wykorzystywanej do wytwórczości tychże opon. W przypadku opon letnich jest to twarda guma, co wyrównuje tarcie, przez co jest ono na tyle małe, iż bieżnik ma dłuższą żywotność. Letnie ogumienie zezwala odpowiedniej monitorować pojazd oczywiście w czasie lata, droga hamowania często okazuje się znacznie krótsza, za co odpowiada większa powierzchnia styku bieżnika z drogą.

Oprócz tego bieżnik ów bardziej jest ukierunkowany w stosunku do tego jak obraca się koło, a to pomniejsza hałas w trakcie jazdy. W wypadku opon zimowych mamy do czynienia z oponami bardziej odpornymi na ślizganie, to właśnie dzięki użyciu miększej gumy. Bieżnik posiada wtedy pokaźniejsze bloki w tak nazywanej strefie barkowej, a znaczna ilość drobnych nacięć równoległych ułatwia kierowanie, przyspieszenie a również hamowanie na śliskim podłożu.

To naturalnie dzięki słusznie uformowanych rowkach w oponie tej łatwo odprowadzana jest woda. Jeżeli pragniesz wymienić, zobacz https://mobilnawulkanizacja-szczecin.pl/. W pewnych momentach też korzystamy w zimie z tak zwanych opon kolcowych. Jeżeli mówimy o motoryzacji to warto poruszyć kwestię dotyczącą opon wykorzystywanych do samochodów i zająć się różnicami odnośnie ogumienia sezonowego i całorocznego. Bez zastanowienia pozyskamy odpowiedź zachwalającą opony sezonowe, a więc te, które nazywamy zimowymi oraz letnimi, zmienianymi na daną porę roku

Dodaj komentarz
Podobne publikacje do tej

Dobry oraz przeszkolony kierowca – poszukiwany wśród zagranicznych przedsiębiorców

Jeszcze parę lat temu zainteresowanie wśród naszych przedsiębiorców szkoleniami było w zasadzie…

A czy w ogóle potrzebujesz podłokietników w samochodzie: 3 przyczyny powiedzieć „tak”

  Podłokietniki samochodowe są często polecane jako akcesorium, które poprawia wygodę podczas…